Friday 3 April 2015

kasih-sayang


                 Aku anak keempat dalam keluarga aku...aku juga anak perempuan pertama yang abah aku nanti-nantikan kelahirannya. Aku juga satu-satunya anadalam keluarga aku yang dapat sambung belajar sampai tahap sekarang ini. Sampai kadang-kadang abang-abang aku cemburu lihat kejayaan aku...Bukan mereka tak berjaya.....tapi mereka cuma tak berpeluang untuk sambung belajar sampai tahap yang mereka nak...tapi itu semua bukan salah aku mahupun abah dan mak...itulah yang dinamakan rezeki...

         Walaupun begitu,kasih-sayang antara aku dengan abang-abangku dan juga adik aku bagai lautan yang tak kan pernah haus kekeringan air...kami sangat rapat..sehinggakan aku menangis di saat abang-abang ku ingin berkahwin sebab aku tak nak ada orang lain dalam keluarga aku dan aku kehilangan kasih sayang mereka..waktu itu aku tidak matang,..

     Tapi apa yang aku takutkan sememangnya berlaku,..mereka pergi dan tinggalkan aku..mereka sibuk dengan keluarga,kerja dan hanya meluangkan masa bersama aku dan adik pada cuti panjang seperti hari perayaan..

    Pada masa itu, aku masih bersekolah sebab itu aku nak perhatian mereka,tapi bila aku dah semakin besar,..aku ada hidup sendiri ..sibuk dengan pelajaran aku...aku mula faham apa perasaan mereka apabila terpaksa berjauhan dengan insan yang mereka sayang...itulah kasih sayang sebenar yang tidak dapat ditunjukkan oleh abang-abangku lagi..dan sekarang adik aku pula yang mengadu kesunyian..

Begitulah kasih sayang anak-anak mak dan abah...mak dan abah yang mengajar erti kasih sayang sebenar..kasih dan sayang,..cinta dan rindu...datang daripada hati yang diturunkan oleh yang lagi Maha Penyayang....appreciate it or you will loss it forever...

Pencinta mak abah...perindu Allah
 
            

No comments:

Post a Comment