Tuesday 21 April 2015

Realiti


REALITI

Realiti adalah nyata dan sebenar. Hidup dalam dunia adalah realiti, siapa kita sekarang adalah realitinya kita. Tapi tak kesemua realiti itu indah. Ada yang miskin ada yang kaya, ada yang cantik,ada yang hodoh, ada yang bijak dan ada yang bodoh. Itu lumrah. Manusia yang tak pandai bersyukur sahaja yang tidak boleh terima realiti hidupnya.

    Aku ada kehidupan aku. Kehidupan aku adalah sederhana tapi kadang aku ingin merasa sesuatu yang lain. Realiti kehidupan aku, tidak lah sesempurna orang lain. Aku juga ingin merasa hidup sebagai seorang puteri yang dimandikan dengan wang dan harta. Tapi Dia beri kehidupan realiti aku sebagai orang biasa yang hidup sederhana.

   Aku bersyukur sebab aku masih punya keluarga yang lengkap. Emak yang penyayang dan abah yang bertanggungjawab. Aku gembira dengan kehidupan yang sebegitu. Daripada kehidupan yang penuh kemewahan tapi kurang kasih sayang, kehidupan yang penuh kebebasan tapi sebenarnya jiwa mereka penuh kekosongan.


     Terima realiti hidup ini. Love the way you live, and happiness will come later. Life is reality

No comments:

Post a Comment