Thursday 5 March 2015

Silap

Hye, geng !
       As human being, mesti kita pernah buat silap kan.? tipu la manusia tak pernah buat silap..betul tak? ..mana ada perfectionist dalam dunia ni..nobody is perfect,man!...even nak mesej pun korang typo..apa tah lagi aku yang menulis kat blog ni ..lagi mengarut..but, do I care?
     okay, cerita pasal silap..silap terbesar yang aku pernah buat  of course lah tipu mak ayah aku...bukan aku bangga dengan penipuan ini...tapi just nak share as lesson lah to u all yang baca.

     Eh, tapi aku tak rasa nak cerita pasal parent aku..Aku nak cerita pasal silap aku pilih kawan.
Time tu aku form 3, aku rasa aku manusia paling bangang sebab aku ada 2 orang kawan yang aku anggap macam family, rupanya lawan dalam diam... kami bertiga pada waktu tu boleh dikatakan 'hot stuff ' juga la. .bukan sebab kita orang punya perangai gedik..  sorry to say,i'm not that  type of person okay,.  kalau kawan aku yang lagi dua tu..haa jangan cakap lah..memang gedik nak tutttt..  sebab tu abang-abang senior kat sekolah aku tak pandang dia orang...    aku the most popular lah among them..kita orang jadi popular sebab satu kita orang duduk dalam kelas yang pandai tapi antara gadis-gadis yang cool lah..  tak terlalu nerd..    kedua sebab kita orang gila-gila..kadang-kadang ada masalah disiplin but result kita orang memang gempak..       and antara top ten excellent student lah..bukan aku nak bangga diri.. cuma nak cakap, tak semestinya budak nakal tak boleh ada akal..
     tapi tu bukan point lah..okay..  antara kami bertiga,aku the most dalam segala benda banding dengan 2 orang lagi.. aku selalu lebih..   so,dekat situ bermula lah cakap belakang and jealousy..
Lama-lama aku rasa dia orang mula jauhkan diri daripada aku, since ada mamat senior ni ushar aku..n mamat senior tu crush dia orang..  mamat tu hensem tapi aku tak minat sebab dia putih sangat..  what the....
     okay then, dia orang buat sesuatu yang buat aku menangis and putuskan persahabatan  aku dan mereka..   so apa yang mereka buat kat aku,next time aku cerita..  tapi since dari tu..aku memang berubah gila..aku tak cari lagi geng yang pentingkan populariti..  tapi aku dapat geng yang lagi best daripada dia orang..   geng gila-gila,geng menangis ketawa bersama dan geng loyal sampai mati..  InshaaAllah...   so, aku sedar silap aku dalam memilih kawan..tak usah ada kawan,kalau kawan pun jadi lawan,.cari sahabat,kalau nak senang dunia akhirat... Kesilapan boleh diperbetulkan, tapi  kesempurnaan perlukan kematangan... done !
ni lah geng gila-gila remaja aku..huhu

No comments:

Post a Comment