Thursday 7 May 2015

be somebody not anybody

It's been a long day without you my friend and I will tell you about it when I see you again.....
 - some lyrics of OST Fast and Furious 7-

HAHA ...saja nak nyanyi orang putih hari ni..tak ada kena mengena pun dengan tajuk...

Assalamualaikum ... ,be somebody not anybody..acah-acah speaking sikit...

    Ayat ni aku ambil daripada seorang ex-student UKM...lelaki..umur dia 25 tahun dan dah ada anak kembar 2 orang....Dia bagitahu sekarang peluang pekerjaan untuk budak-budak degree ni dah semakin kecil..cuak juga lah masa dengar dia cakap macam itu..actually kalau kau nak mudah dapat perkerjaan after graduate nanti..first, kau kena rajin explore mana-mana job yang kosong and bersesuaian dengan bidang yang kau ambil..jangan jadi terlalu choosy sangat sampai semua kerja kau tolak...second...jadi diri kau and kau jadi unik sikit..jangan pasif sangat tapi jangan terlampau over sampai orang annoying dengan kau...confident level memang kena tinggi ..jawab semua soalan dengan jujur...macam-macam lagi lah dia pesan..

Tapi nak jadi semua itu tak semudah kata-kata yang diluahkan...macam mana aku nak didik diri aku jadi macam itu..kalau ada presentation jek pun aku dah nervous..nothing special pun pasal aku sekarang ni...unless aku usaha cari apa yang special and cover balik semua less confident aku..kata-kata dia buat aku semangat untuk teruskan legasi kehidupan aku sekarang walaupun macam-macam timbul pasal ekonomi dan politik dalam Malaysia ni....

dan aku akan perjuangkan hak aku...apa yang patut aku dapat , ganjaran yang harus aku terima setimpal dengan apa yang aku usahakan sekarang..aku akan buat...InshaAllah...i will be somebody that no one wonder i will being like that in one fine day and make anybody being somebody like me..haha ....

No comments:

Post a Comment