Saturday 23 May 2015

Pembentangan Power Point

Assalamualaikum.

22 Mei 2015....Adalah hari dan tarikh paling bersejarah dalam hidup aku.
Pertama, sebab aku dilahirkan pada 22 Mei 1995, dan hari tersebut merupakan hari paling istimewa bagi aku sebab kegigihan seorang insan yang bergelar ibu melahirkan bayi yang telah membesar sehingga menjadi aku yang sekarang.


   Dan apa yang menjadi sejarah adalah satu-satunya pembentangan yang berlaku pada tarikh tersebut yang paling aku rasa cuak sangat.Tak pernah selama ini aku bentangkan tugasan rasa secuak itu masa aku nak bentang tugasan power point. Lain yang aku rancang nak cakap,lain pula yang jadi.Lagi-lagi bila tengok kumpulan lain punya video lagi seronok.Lagilah buat aku bertambah cuak.

  Tapi aku akui kebanyakannya aku dan kumpulan buat dah lambat. Dah tinggal lagi seminggu nak bentangkan, aku dan ahli yang lain baru sibuk nak buat video, sedangkan tugasan tersebut sudah dibagi masa selama dua bulan. Dan aku akui juga, aku tak sempat berlatih dengan kumpulan,mungkin itu adalah salah satu punca aku jadi cuak yang tahap maksima.

  Jadi, pengajarannya lepas ini,aku akan lebih bersedia awal dan tidak bertangguh lagi.Ada lagi dua pembentangan untuk semester ini yang aku perlu selesaikan. Alhamdulillah peristiwa pada tarikh tersebut membuat aku tersedar untuk bersedia dari sekarang, semoga kali ini aku tidak berasa cuak lagi.Doakan untuk aku ya... sekian,...





 

No comments:

Post a Comment