Wednesday 20 May 2015

tabah

Assalamualaikum..hai semua..bertemu kembali..aku ni bajet macam orang baca jek blog aku..hehe tak apalah ..buat-buat ada jela..

     Kali ini pasal tabah...sebab apa aku nak sentuh pasal tabah sebab zaman sekarang aku banyak baca kat sosial media tentang semua status yang merungut dengan dugaan yang menimpa mereka.. merungut dekat laman sosial, berdoa kat situ tak kan boleh ubah apa-apa pun kalau kau tak doa betul-betul..

    Tak semua orang hidup dia sempurna cukup segalanya..janganlah kau expect kalau dia ni perangai macam ni selalu nmpak gembira ..kau ckap dia hidup senang ..then kau insecure..rendah diri tak bertempat..tiba-tiba kau rasa kau seorang je yang ada dugaan..tak boleh lah macam gitu sis..tak semua orang yang kelihatan gembira tak ada masalah..kau tak tahu macam mana dia lalui dan hadapi masalah dia yang mungkin lebih besar dari kau..cuma dia lebih tabah dari kau sebab itu dia nampak tenang..

    Sis berhentilah sindir orang perli orang mengata orang dekat laman sosial kau semata-mata kau jeles dengan kehidupan dia..tak akan boleh buat kau hidup bahagia kalau dalam hati penuh sifat iri hati..jadilah seorang yang tabah bila kau ditimpa masalah dan jadilah orang yang sentiasa tersenyum walau hati sedang meraung...sekian

No comments:

Post a Comment