Tuesday 5 May 2015

sepuluh

Assalamaualaikum....

    Tema diberi nombor sepuluh @ 10....kenapa? aku pun tak pasti...mungkin kali ini lebih senang bermain dengan nombor pula.. ye ke?

     Sepuluh dalam hidup aku tidak ada apa-apa makna..oh ya! ,..abang-abang aku lahir bulan 10..lambat lagi..chill luuu... apa yang aku nak cerita adalah berkenaan perangai aku masa aku umur 10 tahun...

     Perangai aku time ni tak adalah nakal sangat...yang pentingnya aku cute and tak gemuk time tu..haha...masa aku umur 10 tahun..emak dan abah..tegas sangat..aku nak keluar main dengan kawan-kawan pun dia tak bagi..katanya aku ni mudah dapat penyakit..ok aku akur dan jadilah puteri lilin yang duduk dalam rumah je...tapi time ni lah aku selalu skor exam....aku selalu dapat top 3...abah paling happy sebab aku anak perempuan yang pertama yang dia selalu harapkan selepas kelahiran 3 abang ku...abah manjakan aku..dan selalunya apa yang aku nak aku dapat..aku dapat basikal time tu...tapi aku cuma dapat main dalam rumah je...sedihh...then masa adik aku dilahirkan..aku mula dibagi ruang yang lebih besar untuk bermain...

    Aku dah boleh main kat luar..aku dah boleh pergi rumah nenek aku...tapi aku tetap tidak dibenarkan keluar dari halaman rumah..dan sampai satu ketika tu..aku merengek nak ikut abang aku yang ketiga bermain...aku lari kejar basikal dia..sampai aku jatuh di permukaan jalan tar dan lutut ku berdarah...masa tu bukan aku sorang yang kena marah..abang aku sekali kena marah then mak kurung dia dalam toilet..abang marah sangat dekat aku..tapi tak lama..hehe

    Sekarang aku mula mengerti kenapa emak dan abah tak izinkan aku untuk keluar rumah pada ketika umurku 10 tahun.. ada kisah di sebalik kisah ...bernombor 10...

No comments:

Post a Comment